Lietuvoje vėl brangsta telefono ryšys ir internetas? Pasakė, kodėl net lojaliems teks mokėti daugiau

Patiko? Pasidalink! Ačiū.

Kiekvieną mėnesį gyventojai apmoka įvairias komunalinių ir kitų paslaugų sąskaitas. Kai kurių jų sumos nuolat kinta, o kitos – ne. Pavyzdžiui, telefono sąskaitos nesikeičia, kol nesibaigia gyventojų sutartys.

Tačiau tokios kainų politikos laikosi ne visos bendrovės. Kai kurie ryšių operatorių klientai skundžiasi, kad planai pabrango, nors sutartys dar nesibaigė.

Prieš sutikdami su naujomis ryšių operatorių sąlygomis, gyventojai turėtų žinoti, kad jau netrukus pasikeis joms taikomis taisyklės.

Planas pabrango ketvirtadaliu

Naujienų portalo tv3.lt skaitytojas Ignas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kad neseniai sulaukė bendrovės „Tele2“ pranešimo, kad nuo kovo 1 d. brangsta jo turimas planas.

„Jie mano planą pabrangino daugiau nei 25 proc., t. y 2,2 euro per mėnesį.

Sutartis baigsis tik liepos mėnesį, prieš ją pratęsiant suderėjome dėl kainos, tačiau matau, kad bendrovei tai nerūpi“, – piktinosi vyras.

Ignas pasakojo, kad atsiųstame laiške bendrovė teisinosi įvairiomis naujovėmis, kurias diegė, todėl neva mėnesinis mokestis už paslaugas ir padidėjo.

„Pristatėme „VoLTE“ ir „VoWi-Fi“ technologijas, užtikrinančias dar aukštesnę skambučių kokybę. Plečiame 5G tinklą – jau dabar greituoju 5G ryšiu gali naudotis daugiau kaip 2 mln. klientų visoje Lietuvoje.

Rūpinamės klientų kibernetiniu saugumu – įdiegėme sprendimą, kuris automatiškai blokuoja padirbtų mobiliųjų numerių skambučius iš užsienio nuolat investuojame į savitarnos programas bei kitas aptarnavimo sistemas, kad dar lengviau valdytumėte savo paslaugas ir gautumėte aktualią informaciją, kada Jums labiausiai reikia“, – bendrovės laišką citavo vyras.

Jis piktinosi, kad už įvairias nebūtinai naudojamas naujoves turi susimokėti klientai, o jeigu nenori mokėti daugiau, turi atsisakyti sutarties.

„Esu „Tele2“ klientas jau daugiau nei 15 metų. Tačiau įmonei nerūpi išlaikyti lojalius klientus.

Tikriausiai pigesnių planų teks ieškoti pas konkurentus“, – sakė Ignas.

Teisinosi, kad planai brango ne visiems

„Tele2“ viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė komentavo, kad įmonė kainas peržiūri vertindami kaštus ir sąlygas rinkoje.

„Kainų pokyčiai paveikė nedidelę dalį vartotojų, priklausomai nuo jų pasirinktų paslaugų. Klientus, kuriems šie pokyčiai taikomi, informavome ir esame pasirengę į galimus klausimus atsakyti asmeniškai“, – tikino įmonės atstovė.

Siūlo rinktis konkurentų planus

Portalas tv3.lt pasiteiravo, ar kitos bendrovės taip pat ketina branginti savo klientams paslaugų planus.

Bendrovės „Bitė“ atstovas Jaunius Špakauskas komentavo, kad kainos bendrovėje atnaujinamos nuolat.

„Tai lemia klientų ryšio bei kitų paslaugų vartojimo įpročių pokyčiai, senstelėjusių ir nebeaktualių paslaugų atsisakymas, naujų technologijų pristatymas, įvairios inovacijos, investicijos į paslaugų kokybę ir pan.

Negalime komentuoti bendrovės planų kainų, nes konkurencijos teisės požiūriu toks komentaras galėtų būti klaidingai interpretuojamas kaip signalas kitiems rinkos dalyviams. Tačiau neabejoju, kad kainas keliančių bendrovių klientai pasirinks mūsų paslaugas“, – komentavo bendrovės atstovas.

Paslaugų nebrangina

„Telia“ komunikacijos vadovas Audrius Stasiulaitis tikino, kad bendrovė šiuo metu masinių kainų indeksacijų nedaro ir neplanuoja daryti artimiausiu metu.

„O pavienių paslaugų kainas nuolat atnaujiname dėl natūralaus planų gyvavimo ciklo – atsižvelgiame į besikeičiančius klientų poreikius interneto greičiui, duomenų kiekiui ar televizijos turiniui, taip pat į poreikius papildomoms vertėms ar paslaugoms – taip kuriame naujus paslaugų planus, o senuosius palaipsniui uždarinėjame. 

Esame tikrai labai konkurencingos, griežtai reguliuojamos ir dinamiškos rinkos dalis, tačiau šiuo atveju tikrai ne paskutinėje vietoje yra pačios įmonės efektyvus valdymas, kuris leidžia valdyti augančias sąnaudas ir nepulti pirmiausiai jų permesti ant klientų pečių“, – komentavo bendrovės atstovas.

Klientams taisyklės bus palankesnės

Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) neseniai patvirtino Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių pakeitimus, kurie įsigalios nuo  2025 m. gegužės 1 d.

Siekiant užtikrinti skaidrumą ir sumažinti vartotojų ir paslaugų teikėjų ginčus, taisyklėse įtvirtinama nuostata, kad teikėjai, reikalaujantys sumokėti mokestį už sutarties nutraukimą anksčiau laiko, t. y. anksčiau, nei baigiasi sutartyje numatytas minimalus naudojimosi paslaugomis terminas, turės pagrįsti šiuos mokesčius realiais nuostoliais, kuriuos jie patiria dėl sutarties nutraukimo. Šie mokesčiai negalės viršyti likusių abonento pagal sutartį mokėtinų mėnesinių įmokų.

Paslaugų teikėjai privalės informuoti vartotojus apie ne elektroninių ryšių paslaugų (pvz., televizijos, interneto apsaugos) nemokamo laikotarpio ar sumažintos kainos  laikotarpio pabaigą, kad vartotojai galėtų laiku apsispręsti, ar tęsti naudojimąsi tokiomis paslaugomis. Tai padės vartotojams geriau valdyti savo išlaidas.

Taisyklėse įtvirtinta, kad vartotojai galės nutraukti sutartį ar atsisakyti paslaugų bet kuriuo būdu, kuriuo teikėjas sudaro galimybę  sudaryti sutartis. Tai reiškia, kad jei teikėjas sudaro galimybę sutartis sudaryti internetu ar telefonu, vartotojas galiojančią sutartį taip pat turės galimybę nutraukti tokiu pat būdu, t. y.  be būtinybės vykti į paslaugų teikėjo klientų aptarnavimo vietą.

Pakeičiamos nuostatos, susijusios su vienašališku sutarties sąlygų keitimu. Taisyklės numato, kad jeigu paslaugų teikėjas pakeis sutarties sąlygas, klientas turės ilgesnį laiką apsisprendimui priimti teikėjo siūlomas sąlygas ar nutraukti sutartį – 3 mėnesius vietoj galiojančio 1 mėnesio.


Patiko? Pasidalink! Ačiū.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naudojame slapukus siekdami suasmeninti turinį ir skelbimus, teikti socialinės žiniasklaidos funkcijas ir analizuoti srautą. Taip pat dalijamės informacija apie tai, kaip naudojatės mūsų svetaine su savo socialinės žiniasklaidos, reklamos ir analizės partneriais. View more
Sutinku
Nesutinku