Parduotuvėje sudaužėte butelį ar sugadinote prekę? Štai kada reikės susimokėti

Patiko? Pasidalink! Ačiū.

Neretai parduotuvėje apsilankę žmonės susimąsto, kas būtų, jei netyčia užkliudytų ar sudaužytų butelį ar apgadintų brangią prekę. Prekybininkai įvardijo, ar už tokius veiksmus pirkėjams reikėtų susimokėti.

Kiek anksčiau buvusi prekybos tinko „Maximos“ atstovė naujienų portalui tv3.lt Ernesta Dapkienė teigė kad tiek parduotuvės klientai, tiek joje esančios prekės yra apdraustos, todėl parduotuvė padengti nuostolių klientų neprašo, jei veiksmas padarytas netyčia.

„Sąrašo taisyklių, kurių reiktų laikytis mūsų parduotuvėje, nėra. Vadovaujamės savo vidinėmis taisyklėmis, kurios nėra viešai skelbiamos. Iš savo klientų parduotuvėje tikimės supratingumo ir geranoriškumo.

Jei asmuo parduotuvėje elgiasi piktybiškai, neadekvačiai, dėl ko gali nukentėti kiti mūsų klientai ar prekės, reaguoja apsaugos darbuotojai arba jam yra iškviečiami policijos pareigūnai.

Visgi norime pabrėžti, kad tiek pirkėjai, tiek prekės mūsų parduotuvėse yra apdrausti, todėl netyčia sudužus prekei klientui už tai mokėti nereikės“, – tąkart kalbėjo E. Dapkienė.

Pastebima, kad tiek parduotuvės klientai, tiek joje esančios prekės yra apdraustos, todėl parduotuvė padengti nuostolių klientų neprašo, jei veiksmas padarytas netyčia.

„Sąrašo taisyklių, kurių reiktų laikytis mūsų parduotuvėje, nėra. Vadovaujamės savo vidinėmis taisyklėmis, kurios nėra viešai skelbiamos. Iš savo klientų parduotuvėje tikimės supratingumo ir geranoriškumo.

Jei asmuo parduotuvėje elgiasi piktybiškai, neadekvačiai, dėl ko gali nukentėti kiti mūsų klientai ar prekės, reaguoja apsaugos darbuotojai arba jam yra iškviečiami policijos pareigūnai.

Visgi norime pabrėžti, kad tiek pirkėjai, tiek prekės mūsų parduotuvėse yra apdrausti, todėl netyčia sudužus prekei klientui už tai mokėti nereikės“, – kalbėjo ji.

Apie tai kiek anksčiau naujienų portalui tv3.lt komentavo ir prekybos tinklo „Rimi“ atstovai taip pat pastebėjo, kad klientui sugadinus prekę atsižvelgiama, ar tai yra padaryta tyčia, ar ne.

„Kiekviena situacija individuali ir, atitinkamai, vertiname individualiai. Tikrai nepuolame reikalauti atlyginti žalą, jeigu matome, kad incidentas iš tiesų netyčinis. Tačiau, jeigu priešingai – matome piktnaudžiavimą ar piktavališką elgesį, tuomet galime paprašyti atlyginti žalą“, – buvo aiškinama tv3.lt atsiustame komentare.

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė tąkart paaiškino, kad prekybos tinklas laikosi panašios politikos, tačiau taip pat pastebi, kad atvejų, kuomet būtų prašoma atlyginti žalą, kol kas nepasitaikė.

„Jei pirkėjas padaro prekybos tinklui netyčinę žalą, kaip pavyzdžiui, sudaužo tam tikrą produktą ar gėrimą, žalos atlyginti nėra reikalaujama. Atlyginti žalą būtų galima reikalauti tik tuo atveju, jei ji būtų padaryta tyčia, tačiau tokių atvejų kol kas nepasitaikė“, – teigia L. Skersytė.

Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas Darius Ryliškis aiškino, kad taros sudaužymų pasitaiko retai. Tiesa, tačiau jei taip nutinka, kiekvienas atvejis vertinamas individualiai ir laikomasi to paties principo – atlyginti žalą reikia tik tada, kai veiksmas padaromas tyčia.

„Taros sudaužymų pasitaiko retai. Dėl atlyginimo, viskas priklauso nuo situacijos. Yra kameros, kurios užfiksuoja įvykius. Jei žmogus netyčia sudaužo, tikrai nereikia padengti prekės kainos.

Sudaužymų dažniausiai pasitaiko su tais gėrimais, kurie yra pakuotėse, tai yra su alaus buteliais, nes pasitaiko, kad būna sugadinta pakuotė, iš kurios iškrenta butelis.

Kartais sudaužoma dėl darbuotojų neatidumo, kartais jie pastato netinkamoje vietoje. Bet jei žmogus tyčia ima į rankas butelį ir meta, tai jau tyčinis veiksmas, už kurį reikia atlyginti.

Jei girtas žmogus sudaužo, vėlgi, žiūrime pagal situaciją. Jei žmogus išgėręs, bet adekvatus, pastovintis ant kojų, ateina apsipirkti, niekas to padaryti jam netrukdo.

Klientams svarbiausia atminti, kad jei veiksmas padaromas netyčia, tai tikrai nereikia pergyventi, kad reikės atlyginti žalą“, – pastebėjo D. Ryliškis.

Panašios pozicijos laikosi ir prekybos tinklas „Iki“, kurių darbuotojai atsižvelgia į tai, ar klientas prekę sugadina piktybiškai, ar netyčia.

„Jeigu tai nepiktybinis [klientas], neprašome, jeigu piktybinis, tada su apsaugos pagalba kviečiame policiją“, – atsakyme tv3.lt rašo „Iki“ atstovai.


Patiko? Pasidalink! Ačiū.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Naudojame slapukus siekdami suasmeninti turinį ir skelbimus, teikti socialinės žiniasklaidos funkcijas ir analizuoti srautą. Taip pat dalijamės informacija apie tai, kaip naudojatės mūsų svetaine su savo socialinės žiniasklaidos, reklamos ir analizės partneriais. View more
Sutinku
Nesutinku